سورس اذانگو مشابه بادصبا ***بسیار مهم و کاربردی***

باسلام،

قول داده بودم برای کتابخانه  “محاسبه گر اوقات شرعی” یک سورس اذانگو بنویسم، هم اکنون این وعده عملی شده است

کتابخانه “محاسبه گر اوقات شرعی” که شاید بتونم بگم من برای اولین بار برای B4A رپ کرده ام، بنیان اصلی این سورس هست که با استفاده از موقعیت جغرافیایی و تاریخ اقدام به محاسبه زمان اوقات شرعی می کند.

طول و عرض جغرافیایی تمامی شهرهای ایران را بصورت یک فایل جیسون در آورده ام.

در این جیسون  ۳۱ استان و حدود ۱۱۳۱ شهر وجود دارد، همچنین برخی از بخش ها و روستاها نیز وجود دارند.:gamer:

توجه: پارامترهای این جیسون از آنِ من نیست و قبلا بصورت اکسل آماده شده بود و من با جستجوی بسیار توانستم آن را پیدا و دانلود کنم، سپس آن را به SQL تبدیل و نام ستون های آن را تعویض و سپس به جیسون تبدیل کردم.:scare3:

خب در این سورس من از کتابخانه PNAlarmManager استفاده کرده ام که در سرساعت مقرر شده اکتویتی اذان را به اجرا در آورده و صوت اذان پخش می شود.  شما میتونید از کتابخونه PersianAlarmManager هم استفاده کنید. هیچ فرقی ندارند و سرساعت معین آلارم را به اجرا در می آورند. هردوتاش هم به دست استاتید انجمن رپ شده اند.(PNAlarmManager برای آقای نیکروان و PersianAlarmManager هم برای آقای شاهپیری عزیز می باشد.)

توجه داشته باشید در این سورس از تایمر و روش های غیراستاندارد که در نهایت موجب مشکل می شوند، استفاده نشده است و دقیقا مثل بادصبا از آلارم منیجر استفاده شده است.:Laie_60B:

از قابلیت های دیگه این سورس این هست که فقط یکبار باید آلارم ست بشه! بدین شکل تا ابد هرروز در زمان اذان، برنامه اذان خواهد گفت.

 

فقط در برخی از دستگاه ها(من جمله هواوی) ممکن هست که اذان پخش نشه چون محدودیت هایی اعمال شده است در اینصورت باید کاربر را راهنمایی کنید تا به تنظیمات دستگاه رفته و تیک برنامه شمارا فعال کند. همچنین حتی خود بادصبا هم از این قضیه مستثنی نیست و توضیحاتی را در داخل برنامه نوشته است. شما هم میتوانید مثل بادصبا برای کاربران تون توضیح بنویسید.:gamer1:

خب دیگه زیاد توضیح نمیدم، خودتون سورس رو دانلود کنید همه چی در سورس به همراه توضیحات کامنتی وجود دارد.:hi:

اسکرین شات از برنامه:

Screenshot_%DB%B2%DB%B0%DB%B2%DB%B1_%DB%

Screenshot_%DB%B2%DB%B0%DB%B2%DB%B1_%DB%

دانلود سورس اذانگو: https://s18.picofile.com/file/8431692800/Azan.zip.html

دانلود فایل جیسون موقعیت جغرافیایی شهرهای ایران(البته توی DirAsset سورس موجود هست و اینجا میزارم تا برای خودتون تحلیل کنید) :https://s18.picofile.com/file/8431692926/locations.txt.html

دانلود کتابخانه های مورد نیاز:

https://s18.picofile.com/file/8431693726/librarys_for_azan.zip.html

مطمئنا اصلا نصف تون که دارید این مطلب رو میخونید از گوشی اومدید

لینک برنامه رو میزارم تست کنید، بعد سیستم رو روشن کنید و دست به کار بشید:

دانلود فایل نصبی برنامه(APK)جهت تست در گوشی: https://s19.picofile.com/file/8431695200/Azan.apk.html

این سورس رو در مدت سه روز آماده کرده ام، امیدوارم استفاده کافی را ببرید.

برنامه رو تا حدامکان چند بار تست کرده ام مشکل خاصی نداره، منتهی اگه مشکلی پیدا کردید بهم بگید تا رفع کنم یا خودتون رفع کنید و توی پاسخ به همین تاپیک پیوست کنید تا دیگران هم استفاده کنند.

هزینه استفاده از این سورس: سه صلوات

موفق و پیروز باشید

دیدگاهتان را بنویسید